tisdag 3 juni 2014

Inköpsresa till Stockholm

Hej alla läsare!

Som ni kanske märkt har bloggen varit relativt passiv under de senaste dagarna, något som har att göra med att jag liksom många andra i Svea rike varit på diverse festivaler och andra sociala sammankomster.




Det första jag gjorde då jag väl kom tillbaka var att på min lediga dag äntligen ta en efterlängtad resa till huvudstaden där jag botaniserade runt bland det något bättre utbudet de erbjuder.
Västerås är en stad i Gastronomisk utveckling, och kommer förhoppningsvis öka sitt just nu knapra utbud av glass med tiden, men då Stockholm helt enkelt bokstavligt talat har en nära på tio gånger så stor marknad är det inte så udda att det helt enkelt finns mer att hämta där uppe!



Väl där möttes jag av ett eldorado i frysformat och det hela slutade med att jag fick inhandla ytterligare en frysväska och en packe is för att få med mig allt hem Förvänta er med andra ord en rad nya recensioner av tidigare ej nämnda producenter på bloggen i framtiden!

Jag vill även passa på att tacka Jernaglass som valt att sponsra mig med i princip hela sitt sortiment, Grenna Glass, Hansens Glass samt Gute Glass som även de ställde upp ekonomiskt vilket jag är otroligt tacksam för.
Att driva en blogg ideellt är alltid trevligt estetiskt ... men mindre angenämt för plånboken.

Ett av inköpsställena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar