fredag 8 maj 2015

Glassveckan som gått v19

Mormor Magdas Regnbågsglass finns nu i butik!:
Kärlek och glass hör ihop, det förstår alla!
Fantastiska Mormor Magdas släpper nu dock sin "Regnbågsglass" de producerar i samarbete med föreningen "Qom Ut", ett oerhört kul och bra initiativ för en samhällsfråga som egentligen inte ens borde vara aktuell!
Köp ett ex och sprid kärlek, jag vet att jag skall!




Sänkdalens Glass i TV!:
Producenten från Östgötaslätten fick nyligen ett framträdande i "Halv åtta hos mig". Personligen håller jag tummarna för att fler små producenter skall uppmärksammas på detta sätt och få den publik de förtjänar!


Glasstillverkare utsedd till "Årets Värmdöbo"!:
En riktigt trevlig nyhet som verkligen visar att passion och entreprenörsanda uppskattas av såväl kunder som kommun, ett stort grattis! 


SVT granskar vaniljglass!:
SVT har nyligen gjort ett reportage gällande tillsatser i vaniljglass, resultaten kanske inte är någon nyhet för er som läser min blogg. Men ett kul initiativ jag hoppas kan gynna mindre kvalitetsmedvetna tillverkare som ex: Lejonet&Björnen som hade kortast innehållsförteckning på listan!




Mamma Antes lanserar Tequilaparfait!:
Mamma Antes Glass släpper nu en tequilaparfait, och mina känslor för denna innovativa fantastiska tillverkare börjar närmast likna hatkärlek då jag inte kan få tag i deras produkt i Uppsala...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar