torsdag 31 oktober 2013

Nytt från min sida

Hej alla potentiella läsare eller eventuella slösurfare !

Jag vill å det grövsta beklaga min frånvaro från bloggen på den senaste tiden.
I nuläget sitter jag inne med fyra opublicerade recensioner som kommer pumpas ut under de kommande 12 dagarna och sedan kommer jag kontinuerligt fortsätta mitt arbete.

Anledningen till min frånvaro har varit ett försök att på något sätt få struktur på mitt bloggande, att genom lite eftertänksamhet och nya idéer ta "glassgurun" till nya höjder.

Efter lite funderingar är jag nu relativt nöjd med det visuella, men mindre nöjd med innehållet. Därför kommer jag nu genomföra tre  förändringar, varav en är av lite större betydelse.























"Utseende" ändras till "Ätvärde" 

Ett udda namn på en kategori och ett påhittat ord, vilket mestadels visar att jag ännu inte är tillräckligt förtrogen med det Svenska språket då jag inte riktigt kunde finna det ord jag sökte på Svenska.
Jag känner att i nuläget är den visuella aspekten för hårt baserad på mina egna preferenser, men framför allt är den en ganska oväsentlig del då all glass i grund och botten har samma utseende, det enda som egentligen skiljer dem åt är förpackningen vilken i sig inte är tillräckligt betydande för att bedöma just betyget på glassen.

Något som för mig däremot är av största intresse, speciellt efter mina spridda känslor runt recensionen av Häagen-Dazs "Cookies and Creme" är just hur det känns att äta glassen, och på vilket sett detta stimulerar mina sinnen.
En riktigt bra glass skall kännas intressant, både i mindre likväl större kvantiteter. Ben&Jerrys som exempel är mästare på detta då deras glassar trots ibland bristande smak och kvalitet känns nästan barnsligt roliga att äta på grund av deras inblandningar.
Samtidigt vill jag inte enbart bedöma just inblandningarna då vissa glassar helt saknar dessa, och därför kommer jag då bedöma innovationsvärdet och intresset för glassen jag känner då jag konsumerar den inom den sammanfattade kategorin "Ätvärde".

Subkategorin "Förpackning":

Detta är vad kategorin "Utseende" kommer ändras till då jag ändå anser att första intrycket är viktigt och ibland kan enbart utseendet av en förpackning spontant motivera till ett köp.
Denna kommer att graderas 1-10 men kommer inte att påverka helhetsbetyget, utan är helt enkelt en fingervisning om vad vad jag tycker om utseendet och designen på hobbynivå då jag finner just ämnen "design" mycket intressant ( då efter glassätning förstås ) .

Menyn Glassguruns favoriter:

Detta mina kära läsare är var jag kommer att publicera de recenserade glassar som på något vis lyckats ta sig in i min egen "Hall of Fame". Dessa behöver inte vara de glassar som fått toppbetyg, utan kommer helt baseras på just de aspekter jag personligen finner viktigast då det kommer till en glass ( eller kortfattat, dessa är de jag kan tänka mig att köpa vid ett flertal tillfällen ).
Kampen om en plats på denna lista kommer alltid att pågå och den kan förändras från vecka till vecka.




Om det är något ni gärna skulle vila se mer av, eller om ni har något att tillägga är ni mer än välkomna att kommentera / alternativt skicka ett mail.

/ Glassgurun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar