fredag 7 februari 2014

Ben&Jerrys Nya smaker V.11 ( med två ej annonserade nyheter ) !

Jag bjuder dessutom på Releasevecka och två ej tidigare nämnda smaker !

Som nog många av er hört kommer Ben&Jerrys nu till vårkanten att lansera nya smaker !

Detta är inget som egentligen borde få mig att höja på ögonbrynen då det är något de gjort under flera år i rad, det som denna gång är annorlunda är dock att de istället för sina sedvanliga fullfeta premiumglassar lanserar tre nya smaker med en bas av grekisk yoghurt.


Vanilla Honey Caramel
Låter som en löjligt god kombination.
Detta är den smak jag personligen hoppas allra mest på !

Personligen tycker jag att det är kul att Ben&Jerrys kör någon slags hybrid mellan den fettsnåla FroYo'n och sina gräddiga glassar.
Då jag själv dock föredrar glass baserad på mjölk och grädde i alla lägen är jag fortsatt skeptisk då det verkar som att de mestadels marknadsför denna glass med att den innehåller "upp till 30% mindre kalorier än sin gräddiga kollega".

Jag vet inte hur ni ser på glass, men jag brukar göra plats för kaloriinnehållet då jag väl äter (räknar sedan några år tillbaka kalorier), och gemene man struntar nog blankt i detta då man väl vill njuta av något svalt och gott.
På pluskanten verkar dock smakerna vara mer jordnära än vanligt och bjuder på lockande och förföriskt enkla kombinationer.


Raspberry Chocolately Chunk låter
likaså den inbjudande !


Då jag talade med mina lokala godiskiosk och frågade om ett numera tyvärr kasserat exemplar av Nordic Water Peace jag tyvärr missade att inhandla drog sagda person fram en glasskarta över vårens nyheter.
Därför bjuder jag nu er som första källa på releasedatum OCH information om två nya smaker som ännu ej visats upp !

På denna karta syntes dels en gammal favorit, Dough-ble Whammy som redan hunnit etablera sig i Svenska folkets hjärta trots sina brister.
På denna broschyr var dock "Whammy" sådär snyggt överstryket och ersatt av ett "IMPACT", om detta rör sig om nytt innehåll i smaken eller enbart ett namnbyte kan jag ej säga, men det var nog så intressant !

Bredvid denna hann jag snabbt skymta en bild på ytterligare en core, en för världen helt okänd sådan.
Jag hann bara få en glimt av den men urskiljde namnet "All or Nut-ting" vilket hintar om ett nötbaserat tillägg i corefamiljen !




Strawberry Shortkake tror jag antingen
blir magplask eller en ny stapelvara i min frys !


För er som undrar

GLASSARNA SLÄPPS VECKA 11 

Eller alltså 10-16 Mars, och kommer troligtvis finnas i butiker Sverige över v.12-13 enligt den anställde jag talade med !

Så starta hypemätarna om ni så vill och börja ladda med exempelvis lite Mormor Magdas, Häagen Dazs, Eller Sänkdalens Gård under tiden !

I er snokande tjänst: Glassgurun !

2 kommentarer:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=-F76TbNeiJg är nog den nya Core-smaken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt den !
      Ser riktigt intressant ut, frågan är varför de ej lanserat den som nyhet ännu då den ju skall finnas i butik V.11

      Radera