måndag 22 september 2014

Recension: Yollibox Mango

"Froyo med Mangosmak"


Yollibox mango börjar verkligen inte sin resa till min gom med de bästa förutsättningarna, jag är skeptisk till mango, för det mesta skeptisk till Froyo som glassform och även skeptisk till renodlad Froyo utan inblandningar.




Då boxen öppnas möts jag av en kraftig gulfärgad massa som bjärt står i kontrast mot dess "ljusa och fräscha" förpackning.
Jag tar försiktigt ett smakprov och möts av en smakupplevelse som sparkar alla mina fördomar om kalorisnål glass rätt ut genom det bildligt talade fönstret.

Trots en relativt låg halt av just mango är smaken mycket lik "the real deal" med en härligt söt ton.
Denna mattas dessutom av av Yoghurtens syrlighet så att den aldrig blir sliskig.
Mango har dessutom en så pass stark och säregen smak att den trots låg fetthalt tar med smaklökarna på en åktur som både är angenäm och känns "fräsch".

Den dras visserligen med en något irriterande kemisk bismak, men den försvinner snabbt bland mangons bastanta arom.
I allt som allo är detta en riktigt trevlig Froyo som bör passa som handen i handsken på en varm sommardag.



Glassguruns Kommentar:
Yollibox överlägset bästa smak och en fräsch upplevelse som jag kommer nyttja frekvent i samband med träning och "refeeds".

Förpackning:
Ljus, fräsch och unik, underbara kontraster samt smidig att hantera, full pott här!

Köpa igen?
Ja

------------------------------------------------------------------------
Pris: 49:-
Inköpsställe: Hemköp Malmaberg
Storlek: 600ml  (vikt=413g)
Ekologisk: Nej
Kcal / 100 ml: 99
------------------------------------------------------------------------
Smak:  = 7 / 10
Balans: 4 / 5 
Konsistens: 4 / 5 
Ätvärde: 5 / 5 
-----------------------------------------------------------------------
Totalt: 20 / 25 
-----------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar