fredag 7 november 2014

Glassveckan som gått

Lejonet och Björnen släpper glasslikör:

bild lånad från Lejonet&Björnen

Göteborgsföretaget Lejonet&Björnen verkar inte tycka att det räcker med att invadera våra frysskåp med roliga glassmaker, utan gör nu även entré på spritmarknaden med sin nya Texas Fudge-likör.

Ett riktigt kul initiativ enligt mig som gillar mjölkdrinkar, och något som garanterat kan bli en succé om likören smakar lika bra som den nya texasfudgen (recensionen publiceras imorgon den 2014-11-08. )
Jag skall snarast försöka lägga lovarna på denna lockande dryck och nedteckna mina intryck!




Glassgurun når hundra likes:



Jag tar mig friheten att göra  en liten egotripp och lägger in denna något personliga händelse i nyhetssektionen. Glassguruns relativt nya facebooksida har nu nått över 100-likes gränsen, det betyder mycket för mig, faktiskt mer än jag trodde och jag tackar er för ert stöd och för att ni läser.

Mot ett bättre glass-Sverige and beyond!



"Ekorrhjulet när det är som mest elakt"


Bild lånad från blogg.entrepenor.se

"Asgrymma Angelica" från Mormor Magdas är inte bara en fantastisk glassmakare utan även en välformulerad skribent som utan glitter och glamour skriver om om hur det är att vara, och hur det är att börja som entreprenör i dagens Sverige.

Det senaste inlägget handlar om de mindre angenäma bitarna med att driva eget på glassfronten och är absolut värt din tid!

inlägget




Järnaglass släpper saffransglass



bild lånad från Järnaglass facebook


Tillverkaren Järnaglass lanserar till nalkande juletider en ekologisk saffransglass. Efter att ha talat med producenten Henrik kan jag hinta om att saffranssmaken kommer vara ordentlig, och som den totala junkie jag är av denna underbara röda krydda anar jag att juletiden detta år kommer vara betydligt svalare i matväg an vad för mig är normalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar