onsdag 2 mars 2016

Vårnyheter från Sveriges Glasstillverkare!

Såhär till den kyliga vårkanten kommer Sveriges glassmärken med diverse nyheter, nedanför har jag försökt sammanställa en lista på de smaker jag funnit eller som utannonserats! 

Häagen-Dazs (Rykte):
Häagen-Dazs Vårsmak kan eventuellt vara läckt. Fram tills nyligen fanns smaken "Honey Walnut&Cream" listad på glassmakarens hemsida, komplett med bilder och beskrivning. Tyvärr verkar följande länk ge tomt svar.


Dock listas smaken på denna sida med bannern "upptäck" :https://haagen-dazs.se/ingredienser/mjolk
Vad tror ni om denna nyhet, bu eller bä ?
Min personliga åsikt är att det är en trevlig och säkerligen god, om än lite fantasilös nyhet (detta då de har en uppsjö utav kreativa, och nytänkande smaker i exempelvis USA!).


Ben&Jerry's:
Denna gigant utannonserade äntligen den spirituella efterföljaren till clever cookies, vid namn S'Wich up. Säljs redan nu exklusivt hos Hemmakväll, och även om kakdegsglass känns ungefär lika fantasifullt som en ny variant av Sourcream&Onion gällande chips verkar detta vara en god och genomtänkt smak jag personligen ser fram emot (extra mycket kakor är alltid något positivt)!



Triumf Glass:
Triumf glass väljer att detta år spela på en något fantasilös, men säker luta.



Mövenpick Caramelita:

En glasstrut med karamellsmak, karamellsås och mandelflarn av märket Mövenpick. Detta kan förhoppningsvis vara en riktigt högkvalitativ nyhet, då Mövenpick generellt brukar känneteckna god glass!



Mövenpick Maple Walnut:

En gräddglass  med smak av lönnsirap, vit choklad, vanilj samt valnöt. Jag tror på riktigt detta kan bli en succe om smakerna är välbalanserade, samt en värdig utmanare till "Magnum" bland de matigare pinnglassarna! 



Frost:
En isig Tuttifruttiglass som rider på den osannolika framgångsvågen hos filmen från 2013! 

Sunset:
En isglass med smak av apelsin, jordgubb och citron, något udda smakkombination som förhoppningsvis upplevs som läskande och fräsch en varm sommardag! 

Yollibox Juicy Red Strawberry:
Froyo i portionsförpackning från yollibox, för de som gillar denna typ utav glass. Försiktig smak samt bara en sort indikerar (enligt mig) att de vill testa detta som koncept, roligt och vågat från en sådan "etablerad" producent!


Yollibox:

Hazelnutty Choco Twist:
Yollibox väljer till sist att dissa fruktsmakerna till förmån för underbara nötter och choklad, en trevlig nyhet samt kombination, som jag absolut kommer testa under sommartid! Om den står sig mot nutella återstår att upptäcka...




Lohilo:

Salted Caramel:

Proteinglasstillverkaren väljer att satsa på denna nästan alltid goda och populära smak, vilket undertecknad tror kan fungera ypperligt då sötman och sältan i smaken nog kan dölja det faktum att det saknas fett relativt väl! 





GB Glass:
GB som märke brukar för mig ej vara speciellt attraktivt. Men även jag måste erkänna att några utav årets smaknyheter från denna jätte är högintressanta!  

Dessa nyheter har utannonserats!



Oreo Sandwich:

Det är en gigantisk oreo-cookie i glassformat... Jag minns ej senaste gången jag var såhär sugen på att pröva en "styckglass".

oreo glass 2016
.
Sandwich Break:
Minivariant utav klassikern "Sandwich, låter faktiskt som en fantastisk ide, denna gång med mer chokladsmak än vi är vana oss vid!.


Sandwich Break 2016


Feast Snack Bar:
Ser ut att vara en slags glassvariant utav klassikern "Snickers" eller valfri godisbar, säkerligen en god smak, men ingenting som för mig känns "nytt".


feast bar glass

Ben & Jerry’s Cookie Dough ‘Wich:
En glass-sandwich med extra allt låter onekligen  som Ben&Jerry's melodi, och detta verkar exakt vara det som erbjuds i Cookie-Douch 'Wich.


ben jerrys gb 2016


Lakritsdröm:
En laktosfri smak för lakritsälskaren, varken mer eller mindre.


lakritsdröm gb 2016


Kingis Crumble:
En slags laktosfri variant av "nogger", kul med laktosfria alternativ enligt undertecknad!


kingis crumble glass

Twister Bär:
En bärigare variant utav en klassiker, detta kommer enligt mig antingen bli en total succe, eller total flopp beroende på om glassen har samma kemiska bismak som orginalet!


twister glass 2016



Solero Red Berries:
Kalorisnål och fräsch sommarglass jag är övertygad om kommer vara underbar sommartid! 


solero berries 2016





Magnum Double Caramel:
En magnum med choklad, gräddglass och kolasås i flera lager, verkar väga lika mycket som en ungefärlig tegelsten! 


magnum double 2016





Magnum Double Peanut Butter:
En jordnötsälskares dröm med en bas på jordnötsglass, samt flertalet lager i form utav choklad samt jordnötssås. Verkar kalorität till tusen och alldeles underbar! 



magnum double jordnotter





5 kommentarer:

  1. Magnum Dubble fanns för flera år sedan, mycket god!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört dylikt från vänner, speciellt jordnötsvarianten ser ytterst aptitlig ut!

      Radera
  2. Hej glassgurun! Vet du vad sänkdalens nyheter är i år? 🍦
    / Världens bästa lilla syster!😀

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Hej!

      Tyvärr har jag ingen information om detta ännu, men kommer självklart meddela om jag kommer över information gällande detta!

      Radera