fredag 30 januari 2015

Glassveckan som gått!

Jag söker efter Sverige bästa Vaniljglass 2015!:

Jag har nu startat ett mindre mastodontprojekt där jag kommer försöka införskaffa de bästa vaniljglassarna Svea rike kan producera för att kora en vinnare. Se till att följa bloggen under de närmsta månaderna för kontinuerliga uppdateringar!

Järnaglass finns nu hos Mathem!:

En rolig nyhet för alla inom den innovativa digitala distributionskedjas täckningsområde!

För dig som inte har tid eller ork att handla fysiskt, finns nu en utav Sveriges bästa glasstillverkare tillgänglig ett klick (ok ... flera klick) bort!

Mathem växer verkligen i mina ögon då de vågar satsa på mindre märken och sticka ut!
Hittills har de Mormor Magdas och Järnaglass i sortimentet, så snart de införskaffar Olof Viktors och Järnaglass är cirkeln sluten!






Ben&Jerry's US släpper Cookie Core Glass:

Den glasstillverkare i Sverige jag suktar mest efter att få bedöma släpper ytterligare en rolig och innovativ nyhet!
Denna gång har de kreativa glassmakarna från Stockholm slängt ihop en semmelglass(!!) till den kommande frossan, och med ingredienser som degbitar, mandelmassa i en gräddglass kan det nästan inte bli fel.

Själv drömmer jag mig bort och hoppas i hemlighet att någon form utav övernaturligt väsen skall komma flygandes med ett exemplar och i nattens mörker stoppa in det i min frys.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar